Letos končujem 4. šolsko leto – poslovila se je prva generacija, ki sem jo spremljal vsa štiri leta. Poseben občutek. Običajno ljudje mislijo, da smo učitelji samo ljudje v razredu in, ko zazvoni šolski zvonec, se delo zaključi. Pa temu ni tako. Poleg pisanja disertacije sem vzporedno z delom učitelja delal na marsikaterih projektih. Delal sem tudi na inovacijah. Vesel sem, da lahko na kratko povzamem svoje dosežke ravno na področju inovacij v šolstvu. Večkrat poudarjam, da brez podpore vodstva, sodelavcev, staršev in dijakov teh uspehov ne bi bilo. In zato sem resnično vsem hvaležen.
Spletno učno okolje tRSiCA [2015], srebrno priznanje
Začetek prve inovacije sega v čas, ko sem vstopil v novo (prvo) službo. Kot že veste, sem bil takrat v zaključni fazi pisanja disertacije. Do dijakov sem vedno odprt in sem vesel, če kdo pokaže svoj interes, da bi raziskoval, imel željo po samostojnem delu in ustvarjanju. Tako je do mene prišel dijak Amon Stopinšek z željo, da bi zasnoval temelje svoje zaključne naloge že prej, pred začetkom 4. letnika. Seveda sem bil pobude zelo vesel. Ko se dijaki odločijo, da me želijo za mentorja, vedno vprašam, kaj je njihov cilj: (1) ali samo narediti spodobno zaključno nalogo, (2) pridobiti lepo oceno zaključne naloge; oz. (3) si želijo še kaj več, kot pa samo lepo oceno. Amon je izrazil željo, da bi od zaključne naloge odnesel še kaj več, kot pa samo dobro oceno. Zato sva skupaj zasnovala ogrodje aplikacije za samostojno učenje. Definirala sva postopek izdelave in si postavila časovne termine. Seveda ni potrebno poudariti, da je diamantni maturant Amon bil »diamanten« že veliko prej, kot je to pokazala poklicna matura, saj je bil vesten, delaven, vedoželjen, natančen in dosleden pri pouku. Zato je aplikacija že zelo hitro dobila ogrodje, ki smo ga testirali. Ker sva z dijakom želela, da je aplikacija sodobna in vsebuje zametke umetne inteligence, sem implementiral svoje znanje s področja doktorske disertacije. Tako je aplikacija v relativno hitrem času bila pripravljena za uporabo – in to je tudi sledilo. Uporabili so jo dijaki naše šole in bili nad njo zelo navdušeni. Poskusila sva srečo in jo prijavila na razpis Inovacij Zasavja 2015. Dobila srebrno priznanje. Bil sem presrečen – še toliko bolj, ker je to tudi dosežek dijaka, kateremu se bil mentor. Katera šola se še lahko pohvali z 18-letnim inovatorjem? Verjetno pa se sprašujete, zakaj je aplikaciji ime tRSiCA, saj spominja na zasavsko različico izraza iz nekega drugega časa (beri: tovarišica). Gre za igro črk angleškega izraza za aplikacijo: The Recommender System with Constructivist Approach of Learning. Spodaj pa si lahko pogledate predstavitveni video.
Konferenca TRiii – konferenca o inovativnosti v tehniškem izobraževanju [2016], bronasto priznanje
Ko je nastajala inovacija tRSiCA, je nastajala tudi ideja o Konferenci TRiii. Spomnim se, ko sem imel sestanek z gospo ravnateljico, ki je povedala idejo, da bi imeli predstavitev zaključnih nalog v Delavskem domu Trbovlje, in sicer na še višjem nivoju, kot smo imeli do sedaj. Moja prva asociacija je bila, da bi se lahko približali konferenci. Ni bilo potrebno veliko časa za premislek – v nekaj minutah sva imela začrtan koncept konference. Predstavila sva ga sodelavcem, ki so idejo podprli. Nadaljevanje poznate, saj smo letos v mesecu maju imeli že tretjo konferenco TRiii. Konferenca je bila resnično inovacija na področju povezovanja srednješolskega izobraževanja z gospodarstvom. Opazili smo, da se je naslednje leto, ko smo imeli prvo konferenco, pojavilo kar nekaj podobnih konferenc. Lep občutek, ko veš, da si s kolektivom naredil nekaj dobrega in inovativnega na področju šolstva. Za inovacijo smo prejeli bronasto priznanje. Na konferenco TRiii smo ponosni in vsako leto z večjim užitkom pripravljamo in snujemo nove ideje. Le kaj nam bo prinesla 4. konferenca TRiii, ki bo 8. 5. 2018? Spodaj si lahko pogledate predstavitveni video inovacije.
Osebnostni vzorci PRST [2017], zlato priznanje
Vedno sem si želel poznati svoje dijake – poznati v smislu vedeti, na kakšen način se najlažje učijo. Orodij za prepoznavanje učnih stilov je veliko, ampak postopek je časovno zamuden. Pa še večina orodij obstaja le v papirnati obliki. Pojavila se je ideja, da bi lahko oblikoval lasten instrumentarij, ki bi uporabil sodobne pristope umetne inteligence, združene s teorijami s področja učnih in osebnostnih vzorcev. Inovacijo sem uresničil pod okriljem Inovacijskega Projekta pod mentorstvom konsulentke dr. Natalije Komljanc (Zavod Republike Slovenije za šolstvo). Vesel sem, da so razvoj instrumentarija spremljali naši/moji dijaki, saj so videli celoten postopek: od pilotne različice do končne uradne različice in še njeno najnovejšo nadgradnjo. Inovacija Osebnostni vzorci ni prejela le zlato priznanje Inovacij Zasavja 2017, ampak je inovacija s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo prejela potrdilo, da je dosegla najvišjo 5. raven razvoja novosti na področju šolstva. Spodaj si lahko pogledate predstavitveni video inovacije.
In kam naprej?
Tri šolska leta, tri inovacije, tri priznanja Inovacij Zasavja. Seveda mnogi vidijo prednost v tem, da sem še mlad (beri: zaenkrat še pod 30 let), vendar je potrebno tudi paziti na zdravje. Počasi vstopam skozi vrata 3.0, ki so že začela kazati na to, da kovček 30+ prinese tudi težo življenja/zdravja. Zato si bom verjetno privoščil nekoliko daljši počitek. Seveda bom zgornje inovacije še naprej razvijal in dopolnjeval, pa vendar v bolj zmernem tempu. Včasih se hecam, da bi se lahko že upokojil, glede na to, da sem že marsikaj dosegel kot učitelj. Seveda pa je izzivov še veliko – le videti jih je treba. Torej, kaj sledi? Dopust. 🙂
0 comments on “Zbirka je popolna: zgodba o treh inovacijah” Add yours →